Kvinne på fjell scooter

Tryggere og enklere pålogging

Tryggere og enklere pålogging for e-læring, Ressurssystemet og CIM kommer 19. oktober.

Flere av våre IT-systemer har nå fått to-trinnspålogging. Den nye påloggingen gjør det både tryggere og enklere å logge seg på. 

19. oktober får også elæringssystemet Didac, Ressurssystemet og varslingssystemet CIM den nye påloggingen

Hva betyr ny pålogging for frivillige i de ulike systemene?

CIM 

Fra 19.oktober vil CIM-brukere logge seg inn i CIM med det samme brukernavnet og passordet som før. I tillegg vil du bekrefte innlogging med enten en pushmelding fra en app, eller en kode på SMS. 

Har du logget inn i et Røde Kors-system med pushmelding fra app eller kode fra SMS, vil du ikke merke noen forskjell. Du logger på CIM slik du logger på andre system.  

Har du ikke identifisert deg med BankID eller logget inn med app eller SMS, bør du identifisere deg og sette opp pålogging på forhånd, før 19.oktober. Slik unngår du å måtte sette opp ny pålogging i en skarp situasjon.

CIM-brukere oppfordres til å lese denne Swayen for mer informasjon om ny pålogging til CIM.  

Didac og Ressurssystemet 

Har du logget inn i et Røde Kors-system med pushmelding fra app eller kode fra SMS, vil du ikke merke noen forskjell når du logger på Didac eller Ressurssystemet etter 19.oktober. Du logger på slik du logger på andre system.  

En viktig endring er at nye frivillige ikke skal opprette egen bruker på Didac, men logge inn med samme brukernavn (navn.navnesen@rodekors.org) og passord som Korsveien og andre systemer. 

Frivillige som aldri har logget inn med app eller SMS, må  identifisere seg med bankID og sette opp påloggingen første gang de logger på. Dette kan dere gjøre etter 19.oktober. De som ikke har, eller som har glemt sitt brukernavn eller passord, kan be om dette første gang de logger på. 

Lurer du på noe om pålogging? 

  • På hjelpesiden for pålogging (krever ikke innlogging) finner du svar på mange spørsmål knyttet til selve påloggingen. 
  • Frivilligservice hjelper gjerne med spørsmål og problemer knyttet til pålogging og systemer. Merk: De kan ikke oppdatere rolle, verv eller aktivitetstilknytning for deg, det må din leder gjøre.