Tre menensker ser på skjerm

Capgemini

Capgemini inngikk et samarbeid med Røde Kors i 2018. Fokuset er rettet på digital leksehjelp og utvikling av gode IT-løsninger, for å løfte tilbudene til Røde Kors.

Capgemini er et fransk IT-konsulentselskap med over 290 000 ansatte i ca. 50 land, inkludert Norge. Capgemini ønsker å ta et tydelig samfunnsansvar på områder som bidrar til god inkludering og økte ferdigheter for fremtiden, med ambisjonen om å være «Architects of Positive Futures».

Som en global aktør innen konsulent- og teknologitjenester og digital transformasjon er Capgemini i forkant av innovasjon gjennom å hjelpe kundene å realisere muligheter innen skytjenester, digitalisering og plattformsløsninger. Gjennom økonomisk støtte til Digital leksehjelp, og kompetanse til utvalgte Røde Kors aktiviteter, ønsker de å bidra til å utjevne sosiale forskjeller i samfunnet.

Capgemini vil i hovedsak støtte Røde Kors-aktiviteten Digital leksehjelp. Digital leksehjelp er en Røde Kors aktivitet som tilbyr en trygg digital arena hvor ungdommer kan få hjelp med leksene, og dermed like muligheter til utdanning, uavhengig av sin sosiale bakgrunn.

I tillegg bruker Capgemini sin ekspertise innen IT, strategi og digital transformasjon til å forbedre og utvikle noen utvalgte IT-løsninger hos Røde Kors, som for eksempel samtaletilbudet Kors på halsen, der unge kan chatte med Røde Kors om alt de har på hjertet.

Capgemini har også jevnlige Røde Kors Tøy og Tekstil innsamlinger, de har deltatt i julestafett hvert år, og kjøper gavekort til foredragsholdere på seminarer fra Røde Kors.

Capgemini og Røde Kors under IFRC Data & Digital Week
Capgemini og Røde Kors under IFRC Data & Digital Week