Ungdommer sitter rundt spisebord på kveldstid

1 million kroner i førjulsgave fra Coca-Cola

Coca-Cola deler ut gavekort hos Pizzabakeren, Lucky Bowl og Foodora til Fellesverkene, for å skape hyggelige måltider for ungdom.

Coca-Cola ønsker å gi noe til en målgruppe som er i en ekstra sårbar situasjon akkurat nå, og samtidig hjelpe serveringsbransjen i en vanskelig tid som følge av koronapandemien. Derfor kjøpte de før jul gavekort hos tre av sine kunder - Pizzabakeren, Lucky bowl og Foodora. Gavekortene gir de videre til Fellesverkene for bruk i førjulstiden og det nye året, for å skape hyggelige måltider for ungdom. Verdien av gavekort som vil bli delt ut er på over 1 mil kroner.

Fellesverket er en nasjonal satsing på ungdomsarenaer og består av ungdomshus med gratis aktivitetstilbud for alle mellom 13 og 25 år. Ungdommene som besøker Fellesverket skal oppleve et fellesskap der de føler seg hjemme, møtes og henger, lærer og mestrer.

Fellesverket finnes i 10 byer i Norge i dag med til sammen 13 hus.

Nærbilde av ungdom som spiller biljard
Er et sted der ungdom møtes for å henge, snakke og spille.

Gavekortene inkluderer:

Pizzabakeren:

  • Totalt 3500 gavekort som hver har en verdi på 1x stor pizza og 1x 1,5ltr brus til Fellesverkene.
  • Pizzabakeren har lokasjoner alle steder det er Fellesverk og gavekortene fordeles jevnt mellom Fellesverkene.
  • Pizzabakeren deler i tillegg ut 200 gavekort til Besøkstjenesten i hele landet.

Lucky Bowl:

  • Totalt 550 gavekort som tilsvarer bowling, mat og drikke for en person.
  • Lucky Bowl har lokasjoner i nærhetene av Fellesverkene i Oslo, Drammen, Sandvika, Tønsberg og Bergen. Gavekortene blir fordelt jevnt mellom Fellesverkene i disse byene.

Foodora:

  • Foodora har satt opp en konto på til sammen 400 000 som fordeles mellom alle Fellesverkene utenom Ålesund, da Ålesund ikke har Foodora.

Dette er andre del av en støtteordning fra The Coca-Cola Company, The Coca-Cola Foundation og Coca-Cola European Partners, der den første delen av midlene på 2mil kroner gikk til opprettelsen av Kors på halsen i Bergen.

Tanken bak førjulsgaven er at det skal være noe hyggelig i førjulstiden for ungdom som er tilknyttet Fellesverkene. Coca-Cola har selvfølgelig stor forståelse for at det er krevende at Fellesverkene har begrenset tilbud på grunn av pandemien og gavekortene kan også benyttes over nyttår.

Vi sender en stor takk til Coca-Cola for dette initiativet!