Det røde korset er blant verdens mest kjente og respekterte symboler. Menneskeliv avhenger av at det er slik. Derfor har vi strenge regler for bruk av Røde Kors-logoen.

Visuell profil
Den visuelle profilen til Røde Kors skal brukes i alt kommunikasjonsmateriell, både trykksaker og digitalt. Målet er at vi skal fremstå som én organisasjon og ha et enhetlig uttrykk i hele Norge.
Dette får vi til ved å bruke anbefalt logo, felles mal på materiell og felles skrifttyper, farger og elementer.
Under finner du en oversikt over hvordan de forskjellige elementene i Røde Kors' visuelle profil skal brukes.
Har du spørsmål om bruk av Røde Kors sin visuelle profil?
Røde Kors hovedfont og alternative fonter til hvert sitt formål.
Fargepalett hovedfarger, sekundærfarger og tilleggsfarger
Røde Kors sine grafiske tilleggselementer er et kvadrat og en vinkel/pil, begge med utgangspunkt i korset.
Grafiske humanitære ikoner
Ved å fjerne barrierer for tilgjengelighet vil nettsiden bli bedre for alle. Mennesker med nedsatt funksjonsevne er avhengig av informasjon og tjenester som er tilgjengelige.